Nadmierne granie to nie uzależnienie (na razie)
28 czerwca 2007, 10:13Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (American Medical Association – AMA) przychyliło się do opinii specjalistów i stwierdziło, że na razie nie wpisze nadmiernego grania w gry komputerowe do rejestru chorób. Stowarzyszenie uważa, że dotychczas przeprowadzone badania nie dowiodły jednoznacznie, że jest to uzależnienie.
Filmowy Malfoy to potomek prawdziwego czarownika?
22 czerwca 2007, 12:00Aktor, który gra przeciwnika Harry’ego Pottera Draco Malfoya, jest ponoć spokrewniony z „czarownikami” z prawdziwego życia. Eksperci dotarli do zapisków świadczących o tym, że Tom Felton to potomek jednej z ofiar procesu z Salem.
![Manhunt 2© Rockstar Games](/media/lib/10/1182334016_773415-806c5b685f860283e7859a72dfc85dc9.jpeg)
Brytyjczycy cenzurują grę
20 czerwca 2007, 09:55Brytyjska Rada Cenzorów Filmowych (BBFC) po raz pierwszy od 10 lat zakazała rozprowadzania gry komputerowej. Na celowniku Rady znalazła się Manhunt 2.
![Grand Theft Auto IV© Take 2 Interactive](/media/lib/10/1182262660_534842-9bb9d1f7eef61d6ce158a9eca131a797.jpeg)
Microsoft płaci 50 milionów za dodatki do GTA IV
19 czerwca 2007, 14:13Microsoft zapłacił twórcom Grand Theft Auto 50 milionów dolarów za wyprodukowanie dodatkowych epizodów dla konsoli Xbox 360. Działanie takie ma pozwolić koncernowi z Redmond konkurować z konsolą.... PlayStation 2.
![© Konami](/media/lib/10/1182160460_486417-f66f637d3d4b374d700424233f48391f.jpeg)
Grać, by stawać się piękną
18 czerwca 2007, 09:51Japońska firma Konami Corp., znana raczej ze sportowych tytułów w rodzaju "Pro Evolution Soccer", zaprojektowała grę przeznaczoną specjalnie dla kobiet. W oparciu o podstawową temperaturę ciała i stężenie hormonów "Dream Skincare" daje rady, jak co dzień dbać o skórę, by była piękna i promienna.
Gra wideo pomaga dzieciom wygrać z rakiem
12 czerwca 2007, 08:30W Stanach Zjednoczonych powstała gra komputerowa, która pomaga zwalczyć młodym pacjentom raka. Została zaprojektowana przez pracowników niedochodowej organizacji HopeLab, a dystrybucją zajmuje się firma CIGNA.
![© Mid Sweden University](/media/lib/9/1181125371_580418-d5cf9b6e6c985430310959389ad20ec0.jpeg)
Interaktywny billboard
6 czerwca 2007, 10:17Mikael Gulliksson, szwedzki uczony z Mid Sweden University w Sundsvall, opracował wraz z kolegami prototypowy interaktywny billboard. Reklama wysokości dwóch metrów reaguje na dotyk przechodnia, który może uruchomić klip muzyczny czy dowolny inny dźwięk.
![© Bartproject](/media/lib/8/1180004277_696344-b9414b288b55be00c2a87add63b0fbbc.jpeg)
Gadał dziad z obrazem
24 maja 2007, 10:55Gadał dziad do obrazu, a obraz ani razu. Tak mówi przysłowie, jednak Ignazio Mottola, pracownik studia Bartproject, skonstruował interaktywną instalację Viso, która wygląda jak portret kobiety i reaguje na zachowanie przyglądającego się mu człowieka.
![Taśma z magnetofonu szpulowego© tsca](/media/lib/7/1178533521_009856-11caf3d10e735a6b9014990d420d4525.jpeg)
Głos kobiecy trudniejszy do rozszyfrowania
7 maja 2007, 10:21Aplikacje rozpoznające mowę i przetwarzające ją na tekst pisany popełniają więcej błędów w przypadku głosów żeńskich. Naukowcy prowadzeni przez doktora Syeda Alego postanowili sprawdzić, jak zwiększyć dokładność przekładu i jakie czynniki niekorzystnie wpływają na rozpoznawanie mowy.
![](/media/lib/7/1178468151_726680-45ad24bfd028c0d0fa0c79a3ac02b0e1.jpeg)
Barbie w Sieci
6 maja 2007, 16:13Od 1959 roku, czyli od momentu "narodzin", widzieliśmy już Barbie w niezliczonych wcieleniach. Zmieniały się one wraz z duchem czasu. Lalka raz wyglądała jak ikona mody, a raz jak rasowa feministka. Teraz użyczyła swojego imienia grze internetowej przeznaczonej dla dziewczynek.